torsdag 1 april 2010

April, april

I dotterns veckobrev förra veckan fanns en liten passus om att Apple som ska leverera skolans datorer skulle komma till skolan och demonstrera maskinparken just i dag. Tio nya IPhones skulle lottas ut bland de 50 första eleverna som dök upp.

Jag höjde på ett eller annat ögonbryn, men hade som vanligt annat att tänka på.

Men alla är inte oengagerade cyniker som gärna vill ha en IPhone.

Pang, sa det i mejlboxen. Nä nu! Skolan! Eleverna! Fristad!

Helt rätt, naturligtvis.

I dag kom ett nytt veckobrev där det hela uppdagades som det skämt det var. Jag misstänker att vi inte hört sista ordet ännu, för känner man sig dum vill man gå till attack och gärna placera struten på någon annans huvud.

Jag funderar mest över varför IPhone-scenariot över huvud taget känns trovärdigt.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var inte du som var den skyldiga, då?
Jag tycker att såna skämt är rätt grymma,jag gillar bara snälla skämt, såna som man inte tappar ansiktet för att man gick på. Som att en känd profil i grannstaden ska se till att få mat hitflugen från Turkiet, planen går ju tomma på hemvägen... och det skulle pigga upp pensionärerna med lite annorlunda kryddor...

Först gick jag på det, för den karln har världens idéer...

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Nä,det var ju inte ett snällt skämt!

Ullah sa...

Jag tycker inte det var ett skämt ens.

Annaa M sa...

Usch, elakt. På sonens skola lockades det inte med några gåvor. Det kom bara sms i ottan om att eleverna skulle infinna sig en halvtimma tidigare för att alla redovisningar skulle hinnas med. Det blev ett fasligt flängande, särskilt som han suttit uppe med sin jäkla uppgift till småtimmarna. De flesta hann nästan till den nya tiden, för att mötas av April April! Roligare, ja, men inte riktigt kul för slutkörda elever att väckas en timma tidigare än nödvändigt...