tisdag 14 oktober 2008

Röra till det

Här har jag gått och slasat och hasat och försökt glädja mig åt en lång räcka lediga dagar, fast jag har betalt. Så kommer hösten igång - och vad händer? Dubbel- och trippelbokningar ända till horisonten.

I morgon inleds den allmänpolitiska debatt som ska pågå i dagarna tre (ja, som ett sagans bröllop. Jolly!). Jag jobbar kvällspass och får väl kanske kravla mig hemåt vid tolv om jag har tur. Min äldstakompis som jag nästan aldrig träffar ety hon bor kvar i blåshålet är här och vill träffa mig några kvällstimmar innan nattåget går. Pilutta. Maken reser till Göteborg. Barnen behöver kvällsvakt.

Kompisen, tänker ni. Ja. I vanliga fall. Men nu målar vi om och har en Christo i vardagsrummet och en dubbelsäng i köket. Ingen tv. Ingen soffa. Inget köksbord. Inga stolar heller faktiskt.

Och så är jag bjuden på två fester. Jättekul, för det var länge sedan sist. Gissa om det är samma kväll eller inte.

Voffor blir det på detta viset?

1 kommentar:

Howdy Sailor sa...

Äntligen! Jag har saknat dina inlägg! Gud va bra du skriver. Astrid Lindgren skulle ha varit stolt!

Kram.