tisdag 4 maj 2010

This and that

Mitt liv är så innehållsrikt. Hör bara:

I går förmiddagsryggläge med en bok som jag oddly enough började uppskatta på allvar först när det var ungefär 20 sidor kvar. När den var slut ville jag egentligen genast läsa om den. Jag är inte flickan för komplicerade berättarstrukturer, skiftande perspektiv och fragment egentligen - och ändå har några av mina största läsupplevelser faktiskt varit just sådana romaner.

För den som vill läsa eftertänksamt och kanske till och med lära sig något ur vår digra historia rekommenderas härmed Ola Larsmo. Den jag hänvisar till ovan är Himmel och jord må brinna om arbetarkamp, hunger, strejker och sjukdomar i en baktid som faktiskt inte är avlägsen ens i vårt land. Och som är överskådlig framtid i många låglöneländer.

Därefter skuttade jag iväg till jobbet och hämtade upp lite smått och gott som skulle möjliggöra hemarbete. Ja, lite sånt blev det också.

Middag och därefter konsert med J:s musikklass. Härligt sväng med allt från Birger Sjöberg till Tina Charles och Miles Davis. Jag har givetvis världens duktigaste gitarrklinkare, tro inget annat.

Sedan full galopp mot stadshuset och kommunfullmäktige.

I dag skiner solen. Lillungen kom just hem efter att ha haft en hälsobefrämjande förmiddag med löpning i skolan. Snart ska jag få nöjet att eskortera den unga damen på shoppingtur hit. Möjligen behöver jag uppdatera ett eller annat skodon till mig själv, men jag misstänker att jag likt Dagobert Krikelin helst vill sitta på en pall med hatten för ansiktet medan blondinen går loss i butiken.

Inga kommentarer: