onsdag 23 juni 2010

Kort hår och gröna tår **

Nu är det inte ens 16 timmar kvar tills jag låser dörren och galopperar iväg till tåget mot Skåne, midsommar, familj, vila, mer stress och så småningom - ja, redan på tisdag - färd först mot Kastrup och sedan *vrooooom* till San Francisco.

Fattar inte att dagen snart är här. Den senaste månaden har varit helt sjuk och jag tänker seriöst (som ungarna säger) att jag aldrig mer vill vara med om en maj och en juni. Hur jag ska lyckas hoppa över dem i framtiden har jag inte listat ut än.

Och kanske drog jag till nu. För det har varit ljuvligheter också. Fina dagar och kvällar i kolonin. Potatis som växer. Jordgetingar som sticks. Mamma på besök, trevliga fester med gott rosévin och många glada skratt och roliga människor. Födelsedagsfirande och dopkalas. Ljumma kvällar på balkongen. Till och med en simtur i Mälaren, fast det var redan på pingstafton.

I år var sommaren på en lördag.

Så känns det nu. Men snart ska jag lägga fuktiga, heta, brännande, kyliga, disiga, hopplösa och magiska Amerikadagar till listan som gör sommaren 2010 komplett.

** Ja, jag har alltså panikklippt håret. Igen. Höll på sluta i fullständig katastrof så klart. Lite fick jag behålla, fast för mycket på en del ställen. Och tårna är vackert sommargröna.

3 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Hoppas att ni får det riktigt trevligt...

cruella sa...

Åh, tack, ja! Nu kan vi bara hoppas:-)

Jag längtar, och TACK igen för tips om bland annat Bodie. Bilderna därifrån är ju helt fantastiskt fantasieggande.

Cecilia N sa...

Då galopperar du till USA strax efter jag galopperar in i huvudstaden här i en mellanlandning på min mycket blygsammare resa.

Ha det väldigt bra!

Och du, om du vill kan jag byta några november mot några extra maj och juni. Jag tycker jag aldrig hinner med dem.