torsdag 19 november 2009

Tidens ocean

Poetiskt värre men syftar bara på den oväntade lediga dag jag plötsligt fick, eftersom tre barn fallit, inte precis som små fjällbjörkar för sådana är ju segare, men kanske som tre contortatallar. H är blek och tunn och gestikulerar vagt åt magtrakten, A är blek och tunn fast längre och går lite dubbelvikt han också och J är arg och frågar vad man GÖR när man är sjuk, för han fick feber efter vaccinationen igår och har sovit som prinsessan på ärten, fast tvärtom. Alla bolster ovanpå.

2 kommentarer:

Malin B sa...

Hoppas alla piggar på sig fort igen! =)

Men jag fuskar ju inte. ;) Jag var ju bara tvungen att baka i dag eftersom min lediga dag i nästa vecka är uppbokad för annat. Sedan ÄR det ju första advent! =) Att smaka är man ju liksom tvungen till så att man vet vad man ska bjuda på. ;)
De där ljusslingorna och granarna lyste ju för fullt!!!

Ullah sa...

Orka baka! (Nu är jag så där negativ igen, kanske jag också gör det endera dagen.)