onsdag 23 april 2014

Dag 24. En grej jag borde ta tag i.

EN grej jag borde ta tag i? Haha. Mitt liv består av ej itagtagna ting. Snart sagt hela mitt liv befinner sig i konstant flux, det vill säga flyter omkring i olika stadier av halvfärdigt och ofärdigt.

Saker jag klarar bra är att tvätta, laga mat och baka. Jag läser snabbt och jag levererar ofta precis på deadline med bra kvalitet.

Saker som kan skjutas upp i det oändliga är städning, garderobsrensning, frisörbesök, fotfilning, träning, mathandlande och klädinköp.

Jag är en hållningslös och snål pleasure seeker.

3 kommentarer:

Hannele sa...

man får prioritera

Anna sa...

Det konstiga är tid i relation till garderobsstädning eller fotfilning.

Tid att tänka på det = ∞
Tid att göra det = en halvtimme

cruella sa...

Ja, den där kvoten mellan overksam ångesttid och genomförande är ständigt fascinerande.