onsdag 6 maj 2009

Av barn och dårar

Härom våren blev jag tilltalad av en spritdoftande, skäggstubbig, högst okammad man i en närbelägen park. Fin människa som jag är gick jag välvilligt leende lite närmare för att kunna höra vad han sluddrat fram. "Det var ena jävla fula skor du har".

Igår visade jag glatt ett par fyndbrallor från Vila för elvaåringen. "Men mamma. Alltså, det var ett tag när jag tyckte du klädde dig ganska fint, men nu har det blivit jättekonstigt. Pappas byxor. Du ser ut som en gubbe bakifrån, med häng. Jag tror vi ska gå ut på stan du och jag så jag får ge dig lite råd."

Hm.

8 kommentarer:

schmut sa...

klädtips från ett barn kan bli ganska skrämmande. eller kanske t.o.m ganska intressant. ta med kameran!

Kajsa sa...

O, men häng där bak är ju supermodernt! Är din elvaåring verkligen helt uppdaterad?

åsna sa...

Det gläder mig att elvaåringar inte tycker att man ska ha häng. Det var ju modernt redan när jag var elva. Trodde aldrig att det modet skulle gå över, men nu fick jag en gnutta hopp. Jättebra idé med "så vill barnen att jag ska klä mig"-inlägg. Många bilder, tack!

Lena sa...

;) Hur var det nu: Av barn och ... osv.

Tack för ditt påpekande igår. halva kommenataren försvann, så det blev fel.

Annaa M sa...

Vågar jag gissa att det kanske var fel sorts häng? Det är väldigt noga hur häng ska se ut och det tror jag 11-åringar i huvudstaden har koll på!

Malin B sa...

Jag säger som du: "Hm!"
Jag får också hård kritik från visst håll men jag slår dövörat till och litar till fullo på mig själv. ;)

Malin B sa...

Jag kommer fortsätta att "överreagera" så länge det är fog för det! ;)
12 minuter efter en tid som pizzabagaren har "bestämt" ÄR det okej för en KUND att hämta sin beställda mat.

Jag fick ju "ett nytt uppdrag" på vägen till pizzerian och det var därför jag inte "hann i tid".

Sedan reagerar även jag mildare när jag inte är hyperstressad och inte kämpar värre än en liten julgris att hålla mig ovanför den berömda ytan. Men att "ta OBEFOGAD skit" från en leverantör - pyttsan!

Även jag som för det mesta är allt för snäll, allt för fixande och omhändertagande med all rätt värd att behandlas med respekt där jag handlar.

Det är dock intressant att höra olika infallsvinkar så tack för att du kommenterade! =)

Kajsa sa...

Du har väl inte slutat blogga? Har du? Inte har du väl?