söndag 15 februari 2009

Jobba hemma på en söndag

Det innebär, påminns jag om, att

*först måste tv:n visa skidskytte, sedan slalom, sedan skidskytte igen

*sedan måste alla tre barnen spela Guitar Hero

*sedan måste någon titta på minst tre avsnitt av Ugly Betty

*därefter tar det en halvtimme att med skrik, stön och handgripligheter fösa ungar till köket för att röja undan efter middagen

*sedan måste det bli lite Gossip Girl på tv

*och sedan måste maken dammsuga hela lägenheten


Jag är glad att kommunfullmäktigeledamöterna inte vet hur protokollen blir till.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som trodde dina söndagar var fulla av frisksportigt uteliv, choklad på termos och äppelkinder :-)

cruella sa...

Det var i lördags det! Svänger fort.

Kajsa sa...

Det där kändes ju inte alls bekant. Närå, inte det minsta, ABSOLUT inte... ;-)

Anonym sa...

Mitt tips är att köpa korgar till alla familjemedlemmarna och låta dem ligga och kura på ditt skrivbord. Då känner de sig delaktiga och stör inte. ;)

cruella sa...

Åsna, det är värt ett försök!

cruella sa...

Kajsa: Efter tio år som frilans borde jag ju veta bättre...